Hyundai Heavy Industries Europe

Managed Services Support

De snelle technologische evolutie plaatst bedrijven vandaag de dag in een moeilijke spreidstand. Enerzijds moeten zij hun bestaande IT-infrastructuur blijven ondersteunen terwijl nieuwe technologieën zich anderzijds voortdurend aanbieden. Contribute en zusterbedrijf Bryxx bieden hierin ondersteuning. Onze consultants staan bedrijven en hun IT-afdeling bij en helpen hen deze kloof te overbruggen.

Hyundai Heavy Industries

Eén van onze klanten is Hyundai Heavy Industries Europe nv (HHIE). HHIE is een leverancier van machines voor zware industrieën binnen de Europese bouwwereld met een sterke focus op de operationele prestaties van hun klanten en een verhoogd gebruiksgemak van hun machines. Wij spraken met dhr. Ivan Goossens, IT manager van HHIE over zijn ervaringen met onze managed services dienst.

Onze Oracle database wordt steeds belangrijker. Via het internet willen we alsmaar meer informatie verspreiden naar ons dealernetwerk en dit is allemaal gebaseerd op Oracle technologie. Hierdoor is onze database kritiek geworden en mag ze dus niet meer ‘down’ gaan, daarvoor is de impact op onze business te groot.

In het contract met onze vorige leverancier was er een groot gebrek aan proactiviteit. Er werd wel naar de database gekeken om te zien of er zich problemen zouden stellen, maar slechts per kwartaal, veel te weinig. Zodoende hebben we de andere mogelijkheden overwogen en uiteindelijk hebben we de oplossing gevonden met het Bryxx managed services contract van Contribute.

Op dat moment zijn we ook overgestapt van een UNIX naar een Windows platform, onze database werd geüpgraded en we schakelden over van een application server naar een weblogic server. Bovendien had Contribute toen voor ons al een aantal kleinere projecten op een kwalitatieve manier uitgevoerd. Waardoor er al wel wat vertrouwen was in Contribute en Bryxx. Het ideale moment dus om te kiezen voor hun managed services.

“Wat we heel positief vinden, is dat we reeds werden opgebeld door iemand van het managed services team om te vragen of er problemen zijn, nog voor er zich daadwerkelijk iets heeft voorgedaan.”

Ivan Goossens, IT manager van HHIE

Bovendien krijgen we bij Contribute steeds een duidelijke rapportage van de werkzaamheden die ze hebben uitgevoerd om een bepaald probleem op te lossen. Zo kunnen wij een volgende keer eventueel zelf soortgelijke problemen bekijken en oplossen. Dit is een aangenaam gevoel. We zijn er namelijk niet enkel om te betalen, Contribute helpt ons echt mee vooruit. Het is ons overigens tijdens het gebruik duidelijk geworden dat de monitoring fantastisch werkt. Meteen kunnen zien of er iets fout loopt, geeft ons een goed gevoel. Wat we wel nog missen is dat we nog niet altijd weten wat we met sommige alerts moeten doen. Maar we hebben er alle vertrouwen in dat we dit verder kunnen uitwerken tijdens één van de Service Level Management meetings.

Wij zijn dus bijzonder tevreden, de service is prima en voldoende proactief. Als er een tablespace aan het vollopen is en je dit te laat opmerkt, dan kan je het niet meer oplossen. Met die proactiviteit verzeker je dus de continuïteit van je database. En dat is van heel groot belang. Daar komt nog eens bij dat de consultants van Bryxx en Contribute van een zeer hoog niveau zijn. Ze hebben op alle vlakken de beste kwaliteit in huis, en dat geeft vertrouwen!